Formació i inserció laboral / 09/10/2018

Trobar feina… per on començar?

Publicat per: Montserrat Roger

10 passos per encarar la recerca de feina amb confiança i mantenir la motivació

trobar_una_feina_feina_amb_cor_caritas

  1. Tenir actitud positiva
    Aquest és el punt de partida per iniciar la recerca de feina. Mantenir una actitud positiva és fonamental durant el període de recerca de feina.
  2. Tenir coneixements sobre el mercat laboral
    És important conèixer el mercat de treball i ser capaç de detectar oportunitats laborals.
  3. Conèixer les habilitats individuals
    L’autoconeixement és imprescindible per detectar virtuts, fortaleses i aspectes de possible millora, que demostren la vàlua del candidat. És important saber el valor que es pot aportar a l’empresa.
  4. Elaborar un currículum adequat a cada oferta
    Dissenyar el currículum per seduir l’ocupador és un aspecte per aconseguir l’entrevista. El candidat ha de saber cridar la seva atenció i despertar la curiositat. Un mateix CV no val per a totes les ofertes de feina. Adaptar el CV a cada procés de selecció, que no sigui massa extens i que estigui degudament actualitzat. A més, el candidat només ha d’optar a aquelles ofertes en què compleixi amb els requisits.
  5. Conèixer els diferents canals de recerca de feina
    En un entorn canviant, súper connectat i molt digitalitzat, els candidats han d’estar ben informats per saber on i quan hi ha ofertes d’ocupació que puguin resultar interessants. Han de conèixer els diferents canals de recerca de feina, i triar el que més convingui en cada moment: aplicacions, portals d’ocupació, xarxes socials, acte candidatures presencials i contactes, entre d’altres.
  6. Gestionar el temps i fixar un objectiu
    Planificar, gestionar el temps i fixar un objectiu realista farà al candidat més eficaç. Cal marcar objectius assolibles i programar els passos per arribar a la meta.
  7. Preparar les entrevistes de treball
    Afrontar una entrevista de treball amb seguretat, conèixer l’entrevistador, saber expressar-se i transmetre el missatge sobre allò que es pot aportar a l’empresa de manera clara i concisa, així com una bona comunicació no verbal, són factors fonamentals per superar una entrevista laboral amb èxit.
  8. Tenir cura de la imatge personal i digital
    Cal tenir cura de la imatge i mostrar un perfil professional. El treball pot sorgir en qualsevol moment. Com més gent conegui que una persona està buscant feina, més possibilitats de que pensin en ella quan hi hagi una vacant.
  9. Cercar assessorament
    És molt important comptar amb una figura de referència, un assessor per a la recerca de feina que acompanyarà al candidat al llarg del procés de recerca de feina. En el moment en què els candidats entren en el projecte d’inserció laboral de Càritas, Feina amb Cor, ja no estan sols, l’equip de professionals treballa per un mateix objectiu: aconseguir que trobi una feina.
  10. Mantenir la motivació
    En una entrevista de treball, el candidat comunica més aspectes dels que és conscient. La seguretat, l’actitud positiva i l’optimisme són alguns d’ells. Trobar feina és una feina en si mateix, i és necessària paciència, temps, convicció i una bona dosi d’autoconfiança.

 

Si estàs buscant feina o coneixes algú que la cerqui, dona-li el contacte de Feina amb Cor. Pot trucar al 93 117 08 11 o enviar un correu electrònic a feinaambcor@caritas.barcelona. T’ajudem a trobar feina!

 

Fes un donatiu

Gerent del projecte Feina amb Cor. Ingeus.

Deixa un comentari

Apunta't al nostre butlletí electrònic
imatge de tancament

Ajuda'ns a ajudar

Fes un donatiu
Simple Share Buttons