Mª Àngels Vallvé Ribera, presidenta de GVC Gaesco, reconeix que les activitats solidàries que porta a terme la companyia mostren a la societat la seva vertadera ànima
GVC Gaesco està involucrada en l’àmbit de la Responsabilitat Social Corporativa (RSC). Per què heu apostat per aquest compromís social?
Estem en un sector, el financer, que té unes connotacions -segurament esbiaixades en alguns casos- de poca RSC. Però creiem que el nostre objectiu com a empresa té un compromís social important. GVC Gaesco és una empresa mercantil que ofereix a les persones que disposen d’uns estalvis el fet que puguin invertir-los, obtenir una rendibilitat i, sobretot, protegir-los per poder gaudir del futur.
Això, de per sí, ja és un objectiu social. Perquè l’estalvi és quelcom molt sagrat: significa una renúncia a un consum, al gaudi present, per protegir un futur que és incert. Nosaltres cuidem els estalvis, els rendibilitzem i els protegim.
Quines activitats porteu a terme en l’àmbit de l’RSC?
Donat que hi ha una tendència a l’alça i cada cop les persones són més conscients de la importància d’ajudar-nos, des de la Gestora, per exemple, tenim fons d’inversió que inverteixen en empreses les quals tenen unes polítiques socialment responsables molt clares i exigents.
A banda, col·laborem amb Càritas i vam aportar el nostre gra de sorra al Projecte ARI de lluita contra el càncer. Sóc Vicepresidenta de la Fundació Provea que ajuda a persones d’edat -que no tenen descendència o estan molt soles- a administrar els seus béns, a anar al metge o a tenir companyia. És també aquesta una part del nostre compromís, perquè crec que cal tornar a la societat tot el que ens ha donat i, per tant, ajudar a persones que han tingut menys sort que nosaltres i que es troben en dificultats alienes a la seva voluntat.
Per què vau decidir col·laborar amb Càritas?
Hi ha moltes ONGs que tenen uns compromisos molt lloables però nosaltres hem decidit ser socis de Càritas. Penso que Càritas ha donat exemple d’una administració molt austera i ben gestionada. En la meva opinió, és l’entitat social amb més prestigi i seriositat, ja que destina la major part dels seus recursos a ajudar els altres.
Compteu amb molts treballadors i clients. Com aconseguiu que aquesta col·laboració arribi als vostres públics?
Procurem parlar-los sempre que podem sobre el nostre compromís social. En totes les conferències que fem, sempre diem a l’inici amb qui col·laborem. Al desembre, sempre fem recollida d’aliments –aquest any hem recollit diners per a la targeta solidària– i, fins i tot, ho hem fet al juny perquè creiem que no ens podem recordar dels més desfavorits només per Nadal, doncs cal ajudar en qualsevol època de l’any.
Quin és el retorn que teniu per part dels treballadors quan participen en activitats d’aquest tipus?
Hi ha una bona col·laboració. Ho notem en la participació: hi ha molts empleats i agents financers que s’involucren i fan la seva aportació. Aquest Nadal els va encantar la recollida d’aliments a través de la targeta solidària: normalment donem aliments, però aquest any hem preferit ajudar a través de la targeta. Creiem que cal protegir la dignitat de les persones i que puguin escollir què volen menjar. Amb la targeta solidària poden comprar allò que necessiten.
Finalment, què preteneu aconseguir amb aquesta política d’RSC?
Hi ha una cosa que sempre dic i que em va transmetre un client anys enrere: “Sigues bona persona perquè a la llarga resulta molt rendible”.
La companyia pertany al món financer dins un sistema d’economia de mercat, però tanmateix sent una gran responsabilitat amb els seus col·laboradors. Amb aquestes altres activitats mostrem a la societat quina és la vertadera ànima de la companyia.