“Els mitjans de comunicació han d’estar a prop del ciutadà” | Blog de Cáritas Barcelona
Entitats amb Cor / 31/03/2023

“Els mitjans de comunicació han d’estar a prop del ciutadà”

Publicat per: Càritas Diocesana de Barcelona

Carlos Losada, cap d’informatius de COPE Catalunya, parla amb Càritas Diocesana de Barcelona sobre la importància de les notícies d’àmbit social, la presència informativa de Càritas a la COPE i els reptes de futur als mitjans de comunicació. Des de l’any 2014, COPE Catalunya i Andorra és una Entitat amb Cor, ja que col·labora diàriament amb Càritas Barcelona fent difusió de totes aquelles activitats que l’entitat duu a terme.

Quina és la teva funció com a cap d’informatius de COPE Catalunya?

La meva funció és coordinar i marcar les línies generals dels serveis informatius i programes de COPE Catalunya. Actuem com una redacció única, ja que tot i tenir la redacció d’informatius i la redacció de programes, treballem conjuntament. Intentem tractar temes socials durant tot el dia, de manera que una qüestió pot aparèixer al magazín del matí, ampliar-se al migdia amb una entrevista, i a la tarda hi tornem a incidir des d’un prisma diferent.

Per què s’ha decidit apostar més per les notícies d’àmbit social?

La ràdio ha d’estar a prop del ciutadà, tractant aquells problemes que afecten el seu dia a dia. Molts estudis indiquen que la ciutadania està allunyada de la política, i que quan escolten a un polític en antena, canvien d’emissora. Actualment, tenim els tres grans temes del dia, que intentem que siguin socials, d’actualitat, que interessin als nostres oients. No obviem l’actualitat, però volem posar el focus en altres qüestions que potser passen més desapercebudes. Estem satisfets amb el resultat, i el feedback que rebem dels oients és bo.

Ets cap d’informatius de COPE Catalunya des de fa gairebé 30 anys, com definiries la teva carrera?

Ha estat una carrera de picar pedra, i la passió de ser periodista la visc des de ben jove. Abans d’arribar a la COPE vaig estar a Cadena SER Girona, encarregant-me de la creació dels informatius. També vaig estar a Ràdio Minuto, a Barcelona, d’on van sortir periodistes importants com Toni Clapés, Riqui Romero… Posteriorment, el cap de la SER Girona va marxar a la COPE, i em va convidar a coordinar-ne els informatiusDes d’aleshores, soc aquí.

Com definiries a l’oient de la COPE?

El situaria en una edat que va dels 40 fins al 65-70 anys… Una persona formada, amb una cultura general àmplia. També tenim a joves que ens segueixen pels nostres programes d’esports, que és una franja d’edat que fins fa poc no cobríem. Crec que tenim un públic molt heterogeni, molt ampli, que situaria en la classe mitjana o mitjana alta. Tot i que hi ha oients que efectivament ens segueixen per ser una ràdio de concepció catòlica, aquest no és un tret que defineixi a la totalitat dels nostres seguidors.

La presència de Càritas a la COPE és diària. Què creus que ofereix Càritas com a entitat social?

Càritas ofereix solvència. És sinònim de gent solvent, segura. Sempre que algú truca a la ràdio demanant ajuda els hi dic que a Càritas l’informaran, l’orientaran bé, i que trobarà professionals que venen a servir a la gent, no a servir-se. Col·laborar amb Càritas vol dir solidaritat, i amb aquesta col·laboració s’aconsegueix millorar la vida de moltes persones.

Què demanaries a les institucions per resoldre les situacions de pobresa?

Que inverteixin més diners, sobretot en educació. És important una formació d’infants i joves en valors ferms, que siguin persones solidàries, compromeses. Jo soc un gran defensor de l’assignatura de religió, ja que aporta valors i continguts que no te’ls pot donar cap altra matèria. El que han de fer les administracions és això, potenciar l’educació en tots els sentits.

Fes un donatiu
infocaritas@caritas.barcelona

Càritas és una entitat sense ànim de lucre de l’Església catòlica. La nostra missió és acollir i acompanyar les persones en situació de pobresa i exclusió social, per tal que siguin protagonistes del seu desenvolupament integral, des del compromís de la comunitat cristiana. Els tres objectius de Càritas són promoure, orientar i coordinar l’acció social; sensibilitzar la societat i denunciar situacions d’injustícia social. Volem construir un món on els béns de la Terra siguin compartits per tota la humanitat des de la dignitat de la persona, des del treball per la justícia social i des de la solidaritat i el compartir fratern.

Apunta't al nostre butlletí electrònic
imatge de tancament

Ajuda'ns a ajudar

Fes un donatiu
Simple Share Buttons