El 28 de juliol de l’any 2010, a través de la Resolució 64/292, l’Assemblea General de les Nacions Unides va reconèixer explícitament el dret humà a l’aigua i al sanejament, reafirmant que l’aigua és un element indispensable per a una vida digna. Aquest dret ha estat ratificat amb l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible 1 de l’Agenda 2030, aprovada per Nacions Unides l’any 2015, dirigit a posar fi a la pobresa, i amb una fita clara per a garantir els serveis bàsics a totes les persones, en particular a les que es troben en risc d’exclusió social.
Des de SUEZ, empresa experta en els sectors d’aigua i residus i Empresa amb Cor col·laboradora de Càritas Barcelona, es treballa per a garantir l’accés a l’aigua per mitjà de diferents mecanismes d’acció social, a través dels quals s’ofereixen condicions més favorables a col·lectius i llars per pal·liar situacions de pobresa, desigualtat o exclusió social.
En col·laboració amb els serveis socials dels ajuntaments, que són els titulars del servei, i amb entitats socials com Càritas Diocesana de Barcelona, SUEZ ha impulsat accions com les bonificacions contemplades en les tarifes socials, o els fons de solidaritat promoguts i gestionats per les empreses del grup, per tal de que ningú que no pugui pagar el seu rebut es quedi sense aigua. Des de 2012, el grup ha destinat a prop de 18 milions d’euros a fons socials per a persones en risc d’exclusió social. Actualment, 9 de cada 10 llars poden tenir accés a fons socials i bonificacions.
A més, les empreses de SUEZ ofereixen altres mesures per facilitar i flexibilitzar el pagament de l’aigua a tots els clients, en funció de les seves necessitats. Aquestes mesures poden ser l’ajornament o fraccionament del pagament de la factura, l’elecció del dia de pagament o la possibilitat de realitzar compromisos de pagament, entre d’altres.
El compromís de SUEZ per a garantir l’accés a l’aigua queda recollit en el pla estratègic de desenvolupament sostenible, REwater Global Plan (2017-2021). L’objectiu del compromís consisteix en garantir l’accés a l’aigua al 100% dels clients en situació de vulnerabilitat social, abans del 2021. Aquest és un dels 10 compromisos del REwater Global Plan, un full de ruta que facilitarà la contribució de SUEZ als ODS, sempre des del diàleg, les aliances i fomentant l’eix administració-ONG-empresa.